Le' Sissy Kiddo

Hellow Fellows :D




Bonjour Guys !. Imma Nadiah . Little 15 . A teenagers .You was stuck in my blog.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon [ Unknown ] here. Haha . Please behave .


Round-Round The Owner






Im Le Sissy Kiddo . Do follow me on twitter @zaranadiahxoxo . Story About Me Linkies Picturess




Shout Loud !



Leave your step here buddy ;D"











A thousands of Thank You



Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
videokeman mp3
One Thing – One Direction Song Lyrics
Ada masalah ? BUNUH DIRI !
Saturday, March 31, 2012 | 10:39 AM | 0 Stalker's'
Heyhey . Assalammualaikum .




Lame kan saya ta meng-hupdate blog yang berkurun berhabuk nih ? Rajinnya saya hupdate blog . Yela , baru balik London , kihkihkih . Saya makin merepek . Tahu apa itu merepek ? Tahu ? Bagus ! Haha , saya two weeks kat asrama ohh . Mana sempat buad semua tuh . Saya study jeh . And then tidur dalam kelas . Awesome kan ? 40% : study . 60% : tidur . Mujur ta kena tangkap . Mahu teresak esak saya nanges sebab kena punishment  . Hoho . Minta dijauhkan . Amin , Tapi itu habit saya with my deskmates : Izzatul , Bulad , Bel . Tapi saya rasa SANGAT ta patut . Apalah saya nih . Saya kan PMR's victim yang success . Eh eh , by the way , doakan saya success ea ? 9A's insya Allah . :)

Dua minggu before saya tak lah happy macam dulu . Everything dah berubah . K.nad dah ta ada . Masalah lama muncul balik . Hey ? Why ? Why ? Why it's happen to me ? Ahhhhhhh . Lanatak lah sana . Saya tebalkan muka hadap semua tuh even saya ta kuat mana . Am I care ? --" . Satu minggu penuh kelukaan plus satu minggu penuh happiness . And weekend happy + sad ? Amacam ? Bolak balik hati weh . Pedihhh . Kau apa tahu ? Kaykay , forget my past . Life must go on .

Tahu what's had happened ? Tak tahu ? Hemm , ta apalah . Saya ta na mintak simpati punn . Haha . :D *bajetceriapadahal...* macam Pffft ..... Malas lah kan nak cakap benda soleh nih . Tak baik . Heh . Tapikan tapikan , saya sedihhhh to da maxxx that two weeks . Tak tahu kenapa . Maybe Allah nak saya rasa pulak kesedihan leas Allha dah bagi banyak kegembiraan kat saya . Hidup kan warna warni , Ada yang terang , gelap pastel apa semua . Ohh . Paling saya suka : Biruu . That's mine ! *laritajuk*

Okaykay . Tahu tak , harituh , k.nad datang sekolah . :) Perghh . Alhamdulillah . Sempat gak jumpa dia . Rasa cam nak fly away jeh . Haha .Saya pun teruss citod keluar bilik khb cosz nak jumpa dia . Tahu tak apa feeling saya masa tuh ? Terharuuuuuuu -_- !! Tapi , kiteorang jumpaa kejap jeh , dia ta ada banyak masa dengan saya . Saya paham . Saya paham  :[ . Huh , ta apalah , nasibbb .


Heyhey , awak awak semua ada masalah ? Apa kata bunuh diri jelahhhh . Eh eh , jangan ! Dengar dulu apa saya nak kata : . Ehem ehem . Mic dah okay ?. Dah ? Okay . Continue .. Tahu tak apa bunuh diri ? Tahu ? Bagus . Ala yang macam macam action tuh . Terjun apa semua bagai . Zaman sekarang nih macam macam boleh berlaku . Akhir zaman lah katakan .. Zaman sekarang , putus cinta : bunuh diri . Failed UPSR/PMR/SPM apa semua : bunuh diri . Ada masalah sikit bunuh diri . Ya Allah , apalah nak jadi . Bukannya bunuh diri tiba tiba result tukar jadi great pulak . Tuh fairytale bolehlah . Ini realiti beb ! Tulah , suka sangad tengok kartun , kan dah jadi macam Pffft ..


Bukannya dengan bunuh diri , boleh settle . Banyak lagi cara boleh settle . Bukannya dengan bunuh diri . Ia tak akan selesaikan apa apa . Cuba fikir panjang . Ditambah dengan dosa yang berat , kene soal jawab lagi ? Kat dunia dah ta settle , kat akhirat ? Apa nak jawab nanti ? Hemm . Think first . :)

Kaykay .

Pengajian al-Hadith;   Hukum Membunuh Diri Dalam Islam.
Sabda Nabi s.a.w.

 ” كان فيمن كان قبلكم رجل به جرح , فجزع , فأخذ سكينا فحز بها يده فما رقأ الدم حتى مات . قال الله عز وجل : عبدي بادرني بنفسه , فحرمت عليه الجنة ” .

Ertinya:Ada seorang lelaki  sebelum dari kamu telah luka, lalu dia tidak sabar menanggungnya,   dia mengambil pisau lalu memotong tangannya maka keluarlah darah tidak berhenti-henti sehingga dia meninggal dunia. Allah Azzawajalla befirman, “Hambu Ku telah bertindak-tergesa-gesa terhadap dirinya maka Aku haramkan kepadanya memasuki syurga”.

Ringkasan Hadith Seorang alim lagi saleh, zahid dan ahli ibadat iaitu al-Hasan al-Basri meriwayatkan dari Jundub bin Abbdullah al-Bajli r.a., beliau menceritakan hadith ini dalam masjid Kufah dengan katanya; “Bahawa Nabi s.a.w. telah menceritakan kepada sahabatnya mengenai seorang lelaki dari umat yang lalu telah luka,  dia tidak sabar menanggung kesakitan dan putus asa terhadap rahmat Allah Ta`ala dan kesembuhan dariNya, disamping   tidak mengharap keredaan Allah kerana lemah imannya dan kurang keyakinan   hatinya terhadap Allah, lalu memotong tangannya,  keluarlah darah tidak henti- henti sehingga dia mati. Allah berfirman; “Hambaku ini merasai lambat untuk mendapat rahmat  dan kesembuhan dariKu dan tidak mampu menangggung ujianKu, lalu segera bertindak terhadap dirinya dengan melakukan satu jenayah, iaitu membunuh diri, dia menyangka dengan perbuatan demikian untuk memindekkan ajalnya,  oleh itu  Aku haramkan dirinya untuk memasuki   syurga, siapa yang diharamkan masuk kedalam syurga maka tempatnya ialah nereka”. Perbuatan tersebut dimana dia lari dari kesakitan luka badannya kedalam azab neraka, Hukum yang diambil hadith ialah;
  1. Haram membunuh diri tanpa kebenaran, suatu   dosa besar. Menurut pandangan Ibnu Daqiq al-A`id: Hadith ini suatu dalil menyatakan bahawa membunuh diri sendiri atau orang lain adalah dosa besar.
  2. Wajib keatas seorang islam bersikap sabar dengan musibah yang menimpanya, elakkan perkara yang dimurkai Allah seperti meratap tangis, atau perbuatan  yang dikutuk seperti  mencaka-cakar muka, mengoyak-ngoyakkan pakaian, lebih-lebih lagi yang paling besar keslahannya ialah membunuh diri.
  3. Sebaik-baiknya Bagi seorang yang ditimpa bala atau musibah harus berdoa jika  tak dapat mengelakkan dari kata-kata  yang salah seperti;
See ? Hemm . Think first rakan rakanku . :) Amacam ? Takut . Dah takut , janganlah buad :) Hargailah nyawa yang Allah bagi . Kay . Salam mornight :)





SEKIAN . Terima kasih . Thank You . Syukran :D


Older Post | Newer Post